Monday, August 11, 2008

golden dream

setiap manusia mempunyai sesuatu yang ingin dicapai. seseorang juga mungkin terlalu obses untuk mendapatkan sesuatu. senang cakap 'golden dream' la.
semasa kecil aku begitu suka melihat perlumbaan moto GP. Nama-nama seperti Wanne Ranney, John Kontinski (harap-harap betul la ejaannya sebegini, maklumlah dah lama) dan banyak lagi sering menjadi idola aku. kemudian setelah membesar sikit, aku menjadikan Mic Doohan sebagai idola aku. kehebatannya berlumba memang mampu memukau aku sehingga berjam-jam mengadap tv tanpa memperdulikan makan minum. pada aku Mic Doohan memang terer. Vanlentino Rossi pun pada aku takkan mampu menggantikan kehebatan beliau.
ketaksubkan aku terhadap moto GP sehinggakan aku pernah berangan-angan menjadi seorang perlumba moto profesional. bahkan aku pernah cakap pada abah aku yang aku nak jadi perlumba moto GP. tapi apakan daya aku tak mendapat sebarang galakkan daripada beliau. takpe la. aku tak ambil hati pun. ambil peparu dengan limpa je.
walaupun tak tercapai impian untuk menjadi seorang pelumba moto GP, namun aku masih memegang satu cita-cita yang best. aku nak beli superbike aku sendiri. suatu hari nanti aku akan beli. tengoklah.
sekarang aku dah bekerja. walaupun gaji aku tak seberapa, namun cita-cita nak memiliki sebuah superbike masih lagi menjadi keutamaan aku. aku ada cakap pada mak abah aku, aku nak beli superbike. tapi masih tak mendapat restu lagi. diaorang kata cari kereta dulu. motor besar bukannya penting sangat. (ps-penting amat pada aku)
walaupun aku buat muka selamber semasa mendapat ayat tersebut, tapi dalam hati aku perasaan mahu menunggang sebuah superbike masih membuak-buak. aku tak kira. ada duit nanti aku tetap nak beli. tapi rasanya lambat lagi la. kena la cari kereta dulu. kena dengar cakap mak abah dulu. (kes taknak jadi anak derhaka la ni)
dulu semasa masih belajar, di sebelah katil aku ada satu poster yang best. poster Honda CBR 600rr. itu la yang aku hadap tiap-tiap kali celik mata. memang aku gilakan motor ni. kalau dapat, aku sanggup tunda hasrat nak kawin selama setahun. hehehehe
kalau korang perasan, dari awal kemunculan blog ni lagi aku dah letakkan gambar buah hati aku pada bahagian atas sebelah kiri. ala yang warna merah tu. tu la buah hati idaman aku sekarang ni. amacam?? cun tak???
sebagai penambahan, buat masa sekarang aku hanya mampu memiliki Honda Wave 125r je. itu la harta aku yang paling mahal sekarang ni. huhuhu

1 comment:

Anonymous said...

mz125sm mottard la baiiiii..