Tuesday, August 26, 2008

26 OgOs 2oo8

apa yang korang buat pada petang hari ini 26 Ogos 2008?
harap-harap semuanya berjaya memfaedahkan kelakuan masing-masing macam aku ni. heheheh
apa yang aku buat?
petang hari yang dingin akibat dari turunnya rahmat dari langit membuatkan aktivitiku sedikit terbatas. tak boleh nak keluar.
nasib baik hari ni spesel sikit. ada jugak aktiviti yang mampu menghilangkan rasa boring aku.
apa yang spesel?
hari ini hari pembuangan undi di Permatang Pauh.
satu Malaysia duk tertunggu-tunggu keputusan pilihan raya ni. masing-masing nak tahu berita terkini. semua tertanya-tanya siapa yang menang. PKR kah? BN kah? atau AKIM kah? (AKIM bagaimana pun boleh diabaikan dalam kes ini)
sebagai rakyat Malaysia yang prihatin lagi sensitif mengenai perkembangan politik tanah air, aku pun tak mahu ketinggalan mengikuti perkembangan yang berlaku di sana. nak juga tahu sama ada berkembang ke tidak suasana di sana. atau pun semuanya mengucup?
demi merealisasikan matlamat aku hari ni, maka aku menggunakan segala kemudahan yang ada disekeliling aku. TV di ruang tamu terpasang. menanti dan memerhati maklumat yang mungkin ada. sekarang ni NTV7 dilantik sebagai saluran rasmi. jangan ditanya mengapa. paham-paham sendiri aje la.
sambil-sambil tu, PC kesayangan ni juga digunakan sepenuhnya. mencari dan terus mencari apa-apa yang terkini. sambil jari-jemari mengetuk-ngetuk kekunci papan kekunci ni. (macam lawak je ayat ni. betul ke macam ni?)
maklumat tidak rasmi yang aku dapat ketika ini (jam 7.15 pm) menunjukkan calon PKR (DSAI) telah pun mengatasi pihak lawan. di ulangi TIDAK RASMI. kalau terdapat kesilapan aku tak tanggung. hehehehe DSAI kata kalau menang dia nak turunkan lagi harga minyak (kalau dapat bentuk kerajaan la). aku sokong sangat la tu. tak larat minyak mahal. naik motor pun terasa. kalau pakai kereta tak tahu lah......

No comments: