Thursday, July 17, 2008

politik? politeknik? itik?

hari ni aku taknak sambung dongeng aku..cite tu nanti ada masa, dah dapat jalan cerita baru aku sambung...hahhahahaha
hari ni aku nak ngarut je..
hari ni time aku duduk mengadap menatang alah bernama pc ni, aku terjumpa membe lama aku masa join YM. lama tak jumpa punya pasal, banyak la cerita yang keluar dari jari-jari ini (of kos la jari, sebab jari yang duk menaip. mulut tak bukak pun kecuali bila nak mengunyah keropok yang mak aku masak. hehehe sedap wooo..mak aku memang terer goreng keropok nii..jangan jeles wakakakka....

bebalik kepada cerita kawan aku ni tadi... dia ada tanya aku satu soalan yang pada aku agak sensitif wat masa ni...
dia tanya aku; apa pendapat aku tentang politik malaysia skang ni?
maka dengan selamber kataknya aku tanya dia balik; apa beza politik malaysia dengan politik luar?
"emmmmm...."(ni dia yang tulis dalam YM)
panjang btol emmm dia.. hehehehehe

dia kata kat aku 'politik luar macam lantai mozek mahal. memang ada kala kotor tapi nak cuci kasi bersih senang je. politik malaysia macam kesan taik kena kat kain sutera cina...KOTOR dan susah nak basuh. silap-silap bleh jahanam kain tu..."
bila pikir-pikir balik aku setuju dalam tak setuju..... aku pun rasa cam tu sebenarnya...
tapi ye ke tak boleh nak di cuci dah????
pada aku politik tak pernah kotor... yang kotornya bila politik dapat dek orang yang pengotor.. bila pengotor dah pegang mana boleh tak jadi kotor, ye tak????

kalau ada yang tak setuju dengan apa yang aku tulis ni mintak maap leee.. tapi aku peduli apa..
lantak korang la kalau rasa pendapat aku ni salah. ini pandangan aku. tak puas hati gi mamposssss la..

kawan aku tu pun ada tanya aku sama ada aku percaya dengan tuduhan liwat DSAI..
aku bagitau dia, aku tak ada ada kena mengena dengan orang yang terlibat secara langsung mahu pun secara tertunda... jadi aku tak nak komen lebih-lebih. aku cuma bagitau dia aku rasa KELAKAR sampai tergelak sorang-sorang....

nak tau apa yang lawaknya dalam kes ini?
1. si pengadu yang kata kena liwat tu muda lagi (23 je), DSAI plak aku tengok nak berlari 100 meter pun dah tak berapa nak pas. kalo ye pun tak rela kena liwat, takkan la tak terlawan langsung.. bodoh tahap dasar laut la kalo camtu. tak tau la kot-kot memang rela..hehehhe

2. kalo betol la mangkuk tu rela kena liwat, tu maknanya suka sama suka la. secara logik akal, kalo la btol dah tak tahan asyik kena liwat je, baik kasi warning je DSAI tu, pastu ugut duit bulan-bulan.. dapat gak jadi kaya (hal haram jangan ditanya, liwat pun dah komfem haram). ni gi buat report, tak pasal pasal 1 Malaysia tau. tebal muka woooo.. silap-silap nanti takde orang nak buat menantu ..tak ke kes naya tu,...

3.si DNTR pun bleh tahan gak lawaknya. dah layak dah nak masuk rancangan raja lawak musim depan. dengan selamber je dia kata tak pernah kenal dengan budak yang kena liwat tu. dalam tak kenal bleh plak kata budak tu datang jumpa dia kat rumah dia. (korang ingat senang ke nak datang jumpa orang besar camtu kat rumah diaorang? macam la diaorang banyak masa nak jumpa dengan orang yang dia tak kenal.)

4. yang ni paling kelakar, skali lagi DNTR wat kenyataan yang melawakkan.. yang ni mampu membuatkan limpa kegeliaan untuk 4minit jika tak berhati-hati. dia dengan selamber dan yakinnya bleh kata yang budak mangkuk tu datang ofis dia untuk mohon biasiswa. hahahahaha aku pun dulu merasa gak belajar kat menara gading tu. tapi tak pernah pun tau Kementerian Pertahanan ada tawar biasiswa untuk student U. kalo ada pun mesti la yang berkaitan je cam maktab tentera ke apa ke... ye tak? U awam lain ada ker? Uniten ada ker? Unisel ada ker? Lim kok weng punya U pun blum pasti ada..hahahhaPTPTN ada la..tu pun pinjaman je..nak kena bayar balik... lagi 1 aku dapat tau yang mangkuk tu CGPA pun paras idung je..layak ke nak dapat bisiswa?? sindri mau pikir la...
haaahaaahhaaa tak ke lawak tu..
suka aku nak war-war kan kepada umum. lebih lebih lagi yang ada anak ke, adik ke, awek ke yang masih duk belajar kat mana-mana U di Malaysia ni, kalau rasa malas nak buat pinjaman dengan PTPTN, apa kata gi serang pejabat DNTR. mintak biasiswa kat dia. tengok dia nak kasi tak....(kalo ada)...

cukup dulu bebelan hari ini... ada masa aku mengarut la lagi....PEACE......

1 comment:

Fakyew said...

ngape ade iklan rumoh panjang ter weii. debawoh ter.