Wednesday, October 29, 2008

tiada tajuk 2

hari ni aku tension. bengang. sakit hati. marah. malas. semua sifat-sifat keji ada. apa yang berlaku aku taknak cakap.
dan lumrah manusia macam aku: bila tension, cari hiburan. dengan harapan akan membawa aku lepas seketika dari durjana dunia yang kadang kala gembira berlaku kejam padaku.
dan hiburan yang aku suka: pelbagai genre lagu. kecuali lagu jiwa kacau air mata berdarah yang biasanya dinyanyikan secara sengau. aku tak tahu mengapa mesti dinyanyikan sedemikian rupa. kalau ada sesiapa yang tahu, sila bagitau.
aku mencari-cari lagu yang sesuai dengan keadaan ketika ini. satu persatu senarai lagu kesukaan aku belek.
hasilnya: semua aku tak berkenan. lagu yang sama setiap kali. boring.
dan ketika ini, sedang menunggu lagu yang dikirimkan sahabat aku yang setia dengan aku sekian lama. memang sahabat yang best. aku ada bukti yang kukuh:
1: banyak kali tidur dikaki lima dengan aku kerana miskin tak mampu nak cari tempat yang lebih selesa. (kes zaman remaja dulu-dulu)
2: sudi mengirimkan hiburan yang aku perlukan ketika ini
3,4,5,6,7 dan seterusnya: malas nak cerita. tapi yang pasti memang best.
dan aku ketika ini amat berharap agar lagu-lagu yang bakal tiba mampu mencapai tahap BEST.

No comments: