Thursday, October 9, 2008

siapa ada KERETA KEBAL murah untuk dijual? aku nak beli.



aku nak pakai kereta kebal. kereta kebal yang betul-betul punya. yang askar pakai sewaktu perang. yang ada meriam panjang. yang boleh tembak sasaran dengan tepat sampai tinggal debu.

aku nak pakai kereta kebal sebab aku nak langgar, nak lenyek, dan nak tembak mereka-mereka yang kerek lagi berlagak atas jalan raya walhal hanya memandu kereta murah yang dibeli second-hand secara ansuran yang tah berapa bulan tertunggak, yang juga mungkin hanya kereta pinjam yang dipinjam dengan muka tak malu, atau kereta bapak yang dipakai secara curi-curi.

mereka yang berlagak hebat dijalan raya sewajarnya dilenyek dengan kereta kebal. biar leper. biar tak lagi menyusahkan orang ramai. semoga dengan itu akan berkurangan kadar kemalangan jalan raya di negara ni.

mereka diluar sana yang membaca apa yang aku tulis ini tidak perlu takut atau perlu merasa terancam. sebab aku hanya mahu meleperkan mereka yang tak pandai bertimbang rasa. yang merasakan seolah-olah jalan tu mak bapak mereka yang punya. macam dia sorang je yang bayar cukai jalan. woi.. orang lain pun bayar la. pakai moto buruk pun kena caj tau. RM2 setahun.

tetapi sekiranya korang memang jenis yang bangsat, yang tak reti nak respek kat orang lain, yang merasakan kereta korang tu hebat sangat, maka berjaga-jagalah. dapat je kereta kebal nanti, siapla korang. aku langgar sekor-sekor.

sekarang ni boleh la korang kerek. mentang-mentang la aku pakai Honda 2 tayar je. kemain lagi korang ye. suka-suki je nak bawak macam orang gila. nak bawak laju pun tengok la keadaan sikit. ni apa hal jalan yang sibuk pun korang nak tunjuk skil bodoh korang tu. dah la jalan licin sebab hujan. air lecah pun selamber je melibas ke muka aku yang tak bersalah ni. korang la punya pasal. setakat kena air tu aku boleh rilex lagi. tapi bab himpit Honda 2 tayar aku semata-mata nak test power kereta korang yang tak power mana pun sebenarnya tu bikin hati gua panas beb. nyaris-nyaris aku nak masuk longkang tadi tau tak. kalau aku mati terus dekat situ tadi macam mana? korang nak tanggung keluarga aku? kalau aku cacat seumur hidup? korang nak sara hidup aku? tak kesiankan aku pun, kesian la sikit kat mak abah aku, kat buah hati aku. aku tak kawin lagi tau tak!! nak aje aku bom kereta korang tu tadi. nasib baik Honda 2 tayar aku tidak disertakan sekali dengan meriam. kalau tak, nahas la korang tadi.

1 comment:

Anonymous said...

kete aku lg kebal (TOYOTA SUPRA PUTIH).. tp SORRY NOT FOR SALE...