Monday, March 23, 2009

adil la sangat...

KDN gantung akhbar PAS, PKR
Mar 23, 09 5:42pm 
kemaskini 6.59pm Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini menggantung permit akhbar pembangkang berpengaruh Harakah danSuara Keadilan masing-masing selama tiga bulan berkuatkuasa serta merta. (http://www.malaysiakini.com/news/100800)
"Dukacita dimaklumkan bahawa kementerian ini telah membuat keputusan untuk menggantung permit penerbitan akhbar Suara Keadilan selama tempoh tiga (3) bulan berkuatkuasa serta-merta," surat KDN itu dipetik.

'Bagaimanapun surat yang dikeluarkan oleh setiausaha Bahagian Unit Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran KDN Che Din Yusoh tidak memberi sebarang alasan tindakan tersebut'.
(dari sumber yang sama)

apa kes ni bai? bosan la baca utusan je. berita dari satu sumber tak dapat puaskan hati gua yang kosong ni. tak best la macam ni. macam mana rakyat baik macam gua nak buat penilaian?? gua ni rakyat yang terlatih dengan sistem pendidikan yang baik. gua bukan burung kakak tua yang hanya pandai menerima tanpa berfikir. gua ada otak. gua suka berfikir guna otak gua. rugi la ada otak tapi tak boleh guna. gua mesti kena baca banyak sumber. baru gua boleh buat keputusan nak nilai mana baik mana buruk, mana betul mana bohong. kalau macam ni,baik buat macam Hitler. bakar je bahan-bahan yang tak sealiran. lepas tu tembak je sesiapa yang tak sebulu. baru ganas. (tapi jangan tembak gua sudah. gua tak puas hidup lagi)

-nasib baik rumah gua ada teknologi bernama internet.

2 comments:

zeera said...

"rugi la ada otak tapi tak boleh guna"
haha aku suke ayat kau!

koboi said...

hahaha sayangilah otak anda.