Monday, December 1, 2008

Demontrasi secara berbogel?? hahaha

hahaha

aku nak gelak dulu.
korang-korang pun sila gelak sekali.
benda kelakar. rugi kalau tak gelak.

pertama kali terbaca tentang hal 'tunjuk perasaan secara berbogel' oleh puak-puak tertentu membuatkan aku tersenyum sendirian. terfikir juga siapa lah empunya cadangan yang super-duper bernas ni. hahaha

tapi aku rilek dulu. tengok dulu keadaan terkini yang berlaku.
dan kemudiaannya muncul pula komen-komen dari pelbagai pihak. pihak kerajaan bagi komen. pihak pembangkang pun bagi komen. dan komen yang paling mencuri perhatian aku adalah komen dari Tuan Guru Nik Aziz. komen yang agak melucukan tapi cukup bernas. dia kata: "lembu pun sorokkan kemaluan mereka. malu"

hahaha lagi.
komen yang sememangnya tepat. lembu pun tahu malu. sorok kemaluan dengan ekor. dari belakang memang dia tak bagi can nampak. segan dengan lembu-lembu yang lain. segan dengan kambing yang berjanggut panjang ala-ala alim. segan dengan ayam yang berkaki ayam.

dan manusia di Malaysia pulak sibuk-sibuk nak berbogel depan khalayak ramai. memang maju.

bila kecoh tentang lambakan bahan-bahan lucah, semua bising. bila kalut dengan filem lucah made in kapal terbang cap wau, semua melenting. bila heboh cerita lucah made in dalam sekolah, rakam dengan telefon bimbit, semua marah. tapi last-last, orang yang kononnya waras, kononnya sayangkan bangsa, yang kononnya pejuang sejati juga yang sibuk nak berbogel. hahaha

sama-sama la kita lihat. jadi ke tidak mereka berbogel.
dan nasihat aku kepada mereka-mereka yang nak turut dalam acara berbogel beramai-ramai ni: sebelum berbogel, cukur-cukur la bulu-bulu yang patut. takut nanti benda tu menyorok malu dalam bulu.
hahahahahaha

2 comments:

lubuk singa said...

buduh...biar je dorang bbogel...rakam ltk dlm youtube...

koboi said...

aku tak menghalang pun diaorang nak berbogel ke apa ke. aku cuma rasa kelakar je. so what??