Monday, April 13, 2009

nyawa itu masih milikku


1.rasa cemburu tengok orang lain oder makanan yang sedap-sedap walhal diri hanya mampu menikmati nescafe o ais tanpa sebarang bahan kudapan. - cemburu

2.menahan kelaparan dengan beralaskan hanya dengan minuman - kelaparan

3.sakit kepala memikirkan tentang helaian kertas bergelar ringgit yang kian menipis dalam simpanan - sakit kepala

4.rasa geram dan marah melihat kepura-puraan manusia sekeliling - marah

perkiraan sifir mudah: cemburu + kelaparan + sakit kepala + marah  = enjoy.

kerana itu tandanya aku masih hidup!

9 comments:

Anonymous said...

ni apa benda ni?
menilai perasaan melaui kaedah metamatikal ke?

koboi said...

percubaan menilai keadaan dari segi logik yang mungkin tak logik sebenarnya. hahahaha
perkiraan aku yang harus membuatkan aku sentiasa bersyukur dengan apa yang ada.

Anonymous said...

ladam bappa sub ladam sengal item (baca dalam bahasa tamil )

koboi said...

woit... aku tak tau tamil. aku cuma boleh teka je.
aku rasa maknanya 'makan nasi dapat hilangkan kelaparan'

Anonymous said...

sesungguhnya aku rindu makanan makcik kat sebelah toilet terminal bus temerloh lama tu.. teringin tp xde berteman..

koboi said...

stakat rindu nak makan kat situ, bukan susah sangat. telepon je aku pastu bagi ayat macam ni " jom makan kat kedai makcik sebelah toilet awam tu, aku belanja. ambik je lauk apa kau nak. oder je air mahal-mahal. aku belanja."

Anonymous said...

sappa maur kallah nayik hunda jet...kudaraya unda cik (baca dalam bahasa tamil )

koboi said...

pengumuman:
blog ini adalah blog bahasa Melayu.
sebarang komen dalam bahasa lain akan dipertimbangkan untuk tidak dilayan. hahahaha

Anonymous said...

hahaha
amende la bahasa tamil ni